Skip to content

De Uitgeeffabriek

maart 26, 2009

Vandaag vroeg iemand waar de naam De Uitgeeffabriek eigenlijk vandaan komt. De naam insinueert volgens deze persoon een groot gebouw met grote persen. Niet helemaal wat ik er mee bedoel.

vlag

De Uitgeeffabriek komt voort uit een droom waar ik al langer mee rond loop. Een droom die start bij mijn heimat: Brabant. Voor hen die mij langer kennen, weten dat ik een grote voorliefde heb voor het land van de zachte G. Hoewel ik er al jaren niet meer woon, ben ik enorm trots op mijn roots.

Deze trots is niet alleen ontstaan uit enkel nostalgie. Nee, ik ben ook trots op het Brabantse land omdat er op mediagebied zoveel gebeurt. Denk aan de technologische innovaties en prachtige designs die in Eindhoven en Den Bosch ontstaan. En denk aan al die kleine creatieve bedrijven die her en der verstopt zitten in de zuidelijke gelederen. Schitterende bedrijven die echter helaas vaak kampen met een soort van underdog gevoel, omdat ze nu eenmaal uit het zuiden komen. Terwijl er enorm veel potentie in zit. Kijk maar naar een bedrijf als Real Games of Triptic.

Mijn droom is om van Brabant de nieuwe media hotspot van Nederland te maken. Mijn droom is om een omgeving te maken waar kleine mediabedrijven samenwerken om zo een vuist te maken tegen het randstedelijke mediageweld. Brabant onderscheidt zich door echte technologische innovaties, authentiek design en een fraaie, een unieke locatie tussen en de Randstad en Belgie, een relaxte en meer voordelige manier van ondernemen. Dit in tegenstelling tot het vaak arrogante en gehaaste landschap links boven de rivieren.

netwerksamenleving

De naam voor deze plek is De Uitgeeffabriek. Vorig jaar was ik een heel eind op stoom: had een prachtig geschikte locatie op het oog en een aantal partijen die hun medewerking wilden verlenen. Helaas gooide een flinke portie asbest roet in het eten. De Uitgeeffabriek dient te ontstaan vanuit een netwerk met partners; een bank, Kamer van Koophandel en ondernemersvereniging om de groei van de kleine mediabedrijven te bevorderen. Een projectorgansatie die eenpitters gezamelijk aan kan besteden in een groot project. Allemaal bij elkaar. John lennon zong ooit: ‘You may say I am a dreamer.’ But I am not the only one. Voorlopig gebruik ik de naam om verschillende media initiatieven onder te brengen. Maar ooit…

No comments yet

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

